Den lever

Igår var det den stora dagen. Vi var hos läkaren först. Hon ställde lite frågor och sen var det dags. Vårt första ultraljud. Jag var så otroligt nervös, tänk om där inte skulle var något i magen, tänk om något var fel, eller om den  var död!
Jag la mej i stolen hon undersökte lite och sen var det dags, hon vände monitorn mot oss och där var det, det dunkade hjärtat i min mage. Helt otroligt! Man såg ett huvud, två små armar och en svans/stjärt. Det såg till och med ut som en liten miniatyr människa, jag trodde bara att vi skulle få se ett hjärta. Men detta var såååå mycket mer. Man såg ju att det var ett litet liv en liten miniatyr människa som växer i min mage.

Efter denna otroligt häftiga upplevelse så fick vi vänta lite sen var det in till barnmorska för att få lite broschyrer och ställa lite frågor som vi glömde hos läkaren.
Dom verkar vara hur gulliga som helst där. Känns helt rätt att vi valde detta stället.

Känns som om jag är inne i någon form av må sämre period nu. Mår illa hela dagarna och det är knappt att mat hjälper. Brösten gör ondare igen och jag har knip i magen (förmodligen för att det är tvärstopp ut). Ska bli så skönt med semester nästa vecka.

Här är ultraljudsbilden vi fick med oss. Visst är den söt!?

Åtta hela veckor

Den lilla är nu 1,6cm och jag har precis gott in i vecka 9 (8+1)
Vi går dock inte till Göran Frick

Kram


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Räkan? eller Skrutten =)=)=)=) Vad ska vi döpa den lille skiten till? Nu när man har han/hon på bild. =P

2010-02-04 @ 22:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0